My365 Teams bellen

My365 Teams bellen

Wie kent Microsoft Teams tegenwoordig niet? Vooral de laatste jaren is Teams enorm gegroeid in verband met onder andere de Corona Pandemie.
Teams wordt natuurlijk al gebruikt voor document deling, intern bellen, samenwerken en voornamelijk voor Video bellen. Wat veel mensen echter niet weten is dat Teams ook ingezet kan worden als telefooncentrale.

Hoe mooi is het. Eén platform waarmee zoveel kan.

De groei van Teams bellen is net als Teams ongekend groot. Waar er in Maart 2020 nog 59 Miljoen Teams telefoontjes wereldwijd gepleegd werden waren dat er in Oktober 2020 650 Miljoen. 11x zoveel dus. En wist je dat bellen tussen teams gebruikers gratis is? Als jouw klant of leverancier in het buitenland dus teams gebruikt kost het je helemaal niks om elkaar te bellen. Een enorme besparing dus.

De wereld van bellen verandert. Waar nu de medewerker bij veel organisaties nog  een vaste-  (eventueel met headset) en een mobiele telefoon heeft zal alleen een mobiele telefoon en headset de standaard gaan worden. De Teams app kan immers geïnstalleerd worden op de computer en mobiel en zal binnenkort zelfs CarPlay ondersteunen zodat je nog eenvoudiger vanuit de auto kunt bellen.
Toch gewend aan het vaste toestel? Ook dat kan natuurlijk nog altijd, er komen steeds meer telefoontoestellen met Team ondersteuning.

Via onze samenwerkingspartner de Voice of O365 bieden wij optioneel een PC bedienpost welke naadloos samen werkt met Microsoft Teams. Met de PC bedienpost stroomlijn je de telefoongesprekken Efficiënt en Effectief.
De intuïtieve Windows gebaseerde PC Bedienpost software van The Voice of O365 combineert alle informatie over de status van uw organisatie in één enkele interface.

Hierdoor kunnen uw receptionisten, operators en/of afdelingshoofden ‘split second’ beslissingen nemen en inkomende gesprekken efficiënt en effectief beantwoorden.

De PC bedienpost biedt de volgende functionaliteiten

  • Kalender gebaseerde oproepafhandeling (dag, nacht, weekend, vakantie).
  • Beantwoordt de oproep met behulp van een Attendant (verwelkom de beller, kies 1 voor …).
  • Biedt de oproep aan een receptionist, operator of afdelingshoofd aan.
  • Plaatst de beller in de wacht op volgorde van ontvangst (stilte, muziek, prompt).
  • Oproepafhandeling (beantwoorden, met of zonder aankondiging doorverbinden, oproep in de wacht zetten, enz.)
  • Aanwezigheidsinformatie collega’s (Outlook-agenda).
  • Wachtrij management rapportage.
  • Volledige toetsenbord sneltoets lay-outs beschikbaar (van andere systemen).
  • Windows client beschikbaar in Engels, Nederlands, Frans, Spaans, Duits, Vlaams, etc.

Om met Teams te kunnen bellen is er Phone system of Business Voice licentie nodig plus een abonnement bij een provider. Office in a Box biedt met haar My365 Teams bellen dienst een compleet pakket toegepast op de bedrijfsspecifieke situatie.